پسر پارسی

من یک ملی گرا هستم که به مهر میهن قلم میزنم!

پسر پارسی

من یک ملی گرا هستم که به مهر میهن قلم میزنم!

پندهای داریوش شاه بزرک در هنگام مرگ به فرزندش

بخش دویوم


داریوش شاه بزرگ درحالی که خشایار شاه پشت سر او ایستاده
-----------------------------------------------------------------------------
اکنون من ارتشی به سوی مصر فرستادم تا این که دراین
سرزمین،باردگر امنیت را برقرار کنندولی زمان به من‌اجازه
نداد تا ارتشی به یونان بفرستم و تو باید این کار را
انجام برسانی و با یک ارتش نیرومند به یونان حمله کن و به
یونانیان بفهمان که پادشاه ایران توانایی آن را دارد که
مرتکبین جرم را تنبیه کند
(که البته خشایارشاه بزرگ این کار
را انجام داد و با ارتش خویش یونان را در هم شکست وشهر
آتن را به دلیل خرابکاریهای یونانیان در سرزمینهای زیر حکومت
ایران،به آتش کشید-نویسنده بلاگ)
پند دیگر من به تو اینست که هرگز یاوه گو و چاپلوس را به
نزدیکی خویش راه مده!زیرا آنها آفت حکومت هستند.
امر آموزش را که من شروع کردم(به گفته مورخین:آموزش
سراسری کشورهای امروزی،چیزی شبیه آموزش داریوش شاه
‌بزرگ است-نویسنده بلاگ)
و بگذار مردم تو بتوانند بخانند و بنویسند تا اینکه فهم
و بینش آنها بیشتر گردد و هراندازه فهم آنها بیشتر گردد تو
با اطمینان بیشتر میتوانی حکومت کنی!همواره حامی کیش
مزداپرستی باش،ولی هیچکس رامجبورنکن که از کیش توپیروی
کندو پیوسته به یاد داشته باش که هر کس باید آزاد باشد که از
هرکیش که میل دارد پیروی کند!
پس از اینکه زندگی را بدرود گفتم،بدن مرا بشوی و آنگاه کفنی
را که خود فراهم کردم بر من بپیچان ودر تابوت سنگی جای بده
و در گوری که برای خویش ساختم(گور داریوش شاه بزرگ در نقش
رستم امروزی است ولی نشانی از تابوتش نیست-نویسنده بلاگ)
بگذار ولی گور مرا مسدود نکن تا هر زمان که میتوانی وارد
گورم شوی و تابوتم را ببینی و بفهمی:من که پدر تو و پادشاهی
نیرومند بودم و بر بیست و پنج کشور پادشاهی کردم مردم و تو
نیز مانند من خاهی مرد،زیرا سرنوشت آدمی این است که بمیرد
خاه پادشاه باشد یا یک خارکن و تو هر زمان که تابوت من را
ببینی خودخاهی بر تو چیره نخاهد شد ولی زمانی که مرگ خویش
را نزدیک دیدی بگو گورم را مسدود کنند ولی گور خویش را برای
پسرت باز نگاه‌دار تا اینکه بتواند تابوت حاوی جسد تورا ببیند.
هرگز هم شاکی و هم داور نشو!و اگر از کسی شکایتی داشتی
بپذیر که یک داور آن شکایت را بررسی کندوحکم دهد،زیرا کسی
که شاکی است اگر خود نیز داور باشد ستم خاهد کرد!
هرگز از آبادکردن دست برندار،زیرا اگر دست از آبادکردن برداری
کشور تو رو به ویرانی خاهد رفت!حفر چاههای آب وساختن جاده
و شهرسازی را در جای نخست قرار بده.
بخشش و گشاده دستی را فراموش نکن و بدان که پس از عدالت
برجسته‌ترین خوی یک پادشاه بخشش است
ولی بخشش توباید
زمانی‌باشد که کسی نسبت به تو ستم روا داشته باشد و اگر به
دیگری ستم کرده باشد و تو او را ببخشی،ستم کرده‌ای!
بیش از این چیزی نمی‌گویم و این سخنان را پیش روی کسانی که در
این جا هستند بیان کردم تا اینکه بدانند پیش از مرگم این
پندها را به تو داده‌ام....
                                                                                 پایان
  ×××××××××××××××    ×××××××××××××××    
ما ایرانیان چه مردان بزرگ و آزاد منشی داشتیم ولی افسوس
که آنها را نمی شناسیم پس شایسته است که در این سوگ بمانیم!

آزین خرم‌دین
sarbaz_iran@yahoo.com

نظرات 17 + ارسال نظر
kavire82@yahoo.com شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:06 ق.ظ http://www.semej.com

با سلام به شما دوست عزیز --- این نخستین باری است که من از وبلاگ شما دیدن می کنم. نکات خواندنی بسیاری در آن به چشم می آید. امیدوارم که در آینده یکی از خواننده های پر و پا قرص نوشته های شما باشم. ----
اگر ممکن است نام و لینک وبلاگ دوستانی را که فلبشان به یاد ایران و برای آزادی ایران می تپد برای من ارسال کنید تا بتوانیم یک مجموعه کامل از آنها فراهم کنیم.

باران شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:32 ق.ظ http://baroonsobhdam.blogsky.com

مهر بار و خوش باش و شاد زی! عزیز ایران پاینده و جاوید از انگاه که فرزندانی همچو تو داشت دیر پایید و ایران ماند.

بابا محمد شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:11 ب.ظ http://tse.persianblog.com

سلام پسرم (: چند روزیه که نیستم ... سرم حسابی شلوغه ... اما قول میدم زود برگردم ...

بنجامین یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 07:09 ق.ظ http://navayeazadi.persianblog.com

درود بر شما دوست عزیز و وطن پرستم: دوست عزیز مطلب زیبایی نقل داریوش نوشته ای که هر ایرانی را به وجد می آورد ....... لینک شما در نوای آزادی قرار گرفت......

اهورا یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 07:15 ق.ظ http://www.iran-e-porgohar.persianblog.com

درود بر دوست میهن پرست
با سپاس از این که قهرمانان ملی را به مردم می شناسانید
به نشانی نو من سر بزن و اندیشه خود را بنویس
پاینده ایران
بدرود

سمج یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:56 ب.ظ http://www.semej.com


وبلاگ نویسان عزیز سلام-----------
به گمان ما در میان نشریات الکترونیک، هنوز جایی برای جوانه زدن و روییدن وجود دارد. با این پیش فرض وب سایت سمج (www.semej.com) شروع به فعالیت کرده است.---------
این وب سایت به کمک شما می تواند مبدل به مکانی شود برای ارایه نظریات و افکار وبلاگ نویسان به صورتی منسجم و به شکل یک نشریه.----------

این وب سایت اکنون به صورت آزمایشی و با ظاهری غیر حرفه ای قابل دسترسی می باشد.--------
در انتظار همراهی و همکاری شما هستیم:---------------

شما که به آزادی بیان اندیشه،اعتقاد دارید.----------
شما که به آینده ایران و ایرانیان می اندیشید.----------
semej@semej.com----------
kavire82@yahoo.com----------

علی یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 07:53 ب.ظ

آریاپرستان کلمه نژاد را همچون آدامس در دهان میجوند! جا و بیجا آنرا بکار میبرند! و مکررا آنرا با زبان و لهجه و قوم و ملت و خلق نیز به اشتباه میگیرند!! آریاپرستان بر ترکان خرده میگیرند که از نژاد زرد هستند! واقعیت این است که ترکها زرد نبوده و نیستند بلکه سفید هستند و در سفیدی یک و دو مرتبه از فارسها بالاتر و سفیدترند. دیگر اینکه مگر ژاپونیها و کره ائیها و چینیها وغیره که از نژاد زرد هستند چه عیب و نقصانی دارند مگر نه اینکه یک هزار بار از فارس سفید تواناتر و دو صد بار مرفه تر زندگی میکنند؟!!!
در کتاب آکادمیک زیر فقط در چاپهای سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱ در مورد نژاد انسانها به مطالبی جا داده که به این شرح است DeGrote Bosatlas wolters Noordhoff

حضرت آیت الله استمنا یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 08:55 ب.ظ http://ayatolah.persianblog.com

برای خواندن اشعار و فتاوای آیت الله استمنا بشتابید.

بردیا آریامنش دوشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 04:24 ق.ظ http://www.shidvash.com

درود بر شما پسر ایران زمین ... امیدوارم که همیشه شاد نیک و پیروز باشی ...چرا جای رو به جای کردی...؟ اندیشه میکنم که اگه یک جا داشتی به بود .... چون ممکن است که بچه های دوست دار اندیشه شما پیداتون نکنند. به هر روی به این سگهای تازی میهن فروش هم نگاهی نکن که خودشون هم نمیدونن از چی دارن دفاع میکنن ... به امید به جشن نشستن و ادامه پادشاهی ایران ... پاینده ایران

آریا مهر دوشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:39 ق.ظ http://ariamehr2nd.persianblog.com

سلام.... موافقم باهات.

حزب آینده سازان ایران - شاخه فارس سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 09:13 ق.ظ http://www.faryadebeseda.persianblog.com

سلام و درود بر شما و تمام ایرانیان . فریادت را شنیدم و خوشحال شدم که به من سر زدی اما دوست عزیز مصدق خائن نبود . او کسی بود که از خود گذشت تا آزادی را به میهنش هدیه کند . اگر امروز به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم حاصل زحمات و از جان گذشتگی های بزرگانمان هست
موفق باشی . آزاد باد ایران و بدرود

بابا محمد سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 03:41 ب.ظ http://BabaMohamad.Tk

سلام پسرم (: امر شما طاعت شد ... دگرگونی در نشانی تان حاصل گردید ...؛

رهاشده ا ز بند چهارشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 09:14 ب.ظ http://khateratebaran.persianblog.com

سلام.دوست من ..خوشحالم از اینکه مرا قابل دا نستیدواز
اینکه شما فرمودید به.... امام خمینی مهر ورزیدم..دروست
است اورا خدا بیا مرزد.دستش از دنیا کوتاه هست..وزمانی
که من جبهه رفتم ایشان خیلی بفکر ایران و ایرانی بود؟
در ضمن ما که جنگ را شروع نکردیم که شما فر مودید
صادر کننده جنگ؟ شما نمیدانم چند سال دارید؟ من حالا هم
اگر کشوری یا گروهکی بخواهد به ایران عزیزمان حمله کند
با تمام وجود شما ومن وما دفاع میکنیم؟ اگر غیر از این هست
بگوید؟حضرت زرتشت نگهدار شما فرزند کوروش

دختر آریایی پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:15 ب.ظ http://sarzaminema.persianblog.com

سلام دوست من!!!واقعا ممنون!

نوشاد شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 01:06 ب.ظ http://bastanpazhuhi.persianblog.com

دوستان سلام. من نوشاد درزی ور هستم مدیر سایت باستان پژوهی. خیلی دلم می خواست که در کنار سایت یه وبلاگ هم داشته باشم تا در اون وبلاگ بدون نگاه تخصصی در مورد تاریخ ایران بحث کنم. امیدوارم با همکاری شما در این امر مهم موفق باشم.

کاپیتان عبدل شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:44 ب.ظ http://capitanabdol.persianblog.com

سلام
به من سر بزن

محسن پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام
عالی بود دوست من این وظیفه ی ماست که این اشخاص بزرگ رو به جوانان این مرز و بوم معرفی کنیم کارت حرف نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد